varför?

Varför får inte jag vara så snygg som de tjejerna du tycker ser bra ut? Varför får inte jag se ut som dem? Varför får inte jag vara superblond? Varför får inte jag ha opererade bröst? Varför får inte jag se lika fejk ut som dem? Jag vill vara exakt likadan. Jag vill se ut som dem, så att du tycker om mig lika mycket igen.
Det är just därför jag blir så jävla sur/ledsen/förbannad. Jag vill också.
Jag vill inte ha några finnar. Jag vill alltid ha bra dagar. Jag vill må bra. Jag vill ha bra självförtroende. Jag vill vara duktig i alla ämnen. Precis som dem. Varför får inte jag? Varför får inte jag vara precis som dem? Vacker, ambitiös, snygg, snäll, omtänksam, duktig, attraktiv.
Jag har varit med om det mest plågsamma en tjej kan vara med om. Jag är inte duktig i skolan, jag är absolut inte snygg. Jag vill ha finare kropp, så att du älskar mig lika mycket igen. Jag vill ha deras kroppar, alla dessa perfekta kroppar ihopsatta till en enda kropp, som ska bli min. Men det går inte. Jag har tre drömmar: Att mormor, farfar & Märta ska komma tillbaka, att jag ska må psykiskt bra igen och att se ut som dem, så du vill ha mig. Jag har en tro, en tro på kärleken. Finns det en kärlek utan svek, otrohet, ärlighet, kyssar, passionerade nätter, gräl, skratt och tårar? Nej. Men det är det jag tror gör kärleken stark, klarar man av en utmaning blir man starkare tills nästa. Men när det blir för många, funkar det till slut inte. Och kärlekshistorian finner ett slut, ett svart hål. Borta, inga vi, inga mer kyssar. Inga mer bråk, inget mer skratt tillsammans.
Så vad ska hända, om allt tar slut?

Varför får inte jag?

Kommentarer
Postat av: erika

Du ÄR snygg!
Du är så otroligt bra, syster.
ändra inte på dig.

2007-11-05 @ 13:15:41
Postat av: Sofia

Jag förstår inte..
Vem är det som du vill ska tycka om dig, som inte redan gör det?
Har det hänt något? :/

2007-11-06 @ 08:53:25
URL: http://sofiaisabellebertilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0